Pretensioonide esitamise ja käsitlemise tingimused

Füüsiliste isikute puhul on pretensiooni esitamise tähtaeg 24 kuud alates toote üleandmise kuupäevast. Juriidiliste isikute puhul määrab selle tootja kehtestatud garantiitingimus.

Selle perioodi jooksul on ostjal õigus tasuta parandusele või toote asendamisele, kui defekt on tingitud tootmisveast. Sellisel juhul kaetakse kõik defekti kõrvaldamisega seotud kulud, sealhulgas materjalid, töö ja varuosad. Kui parandamine ei ole võimalik, võib ostja kehtetuks tunnistada ostulepingu.

Pretensiooni esitamiseks tuleb esitada ostu tõendav dokument ning pretensioon tuleb esitada kaks kuud pärast defekti avastamist.

Pretensioonid ei kehti, kui defekt on põhjustatud toote vale kasutamise, reguleerimise, hoolduse, puhastamise või tootja juhiste eiramise tõttu. Samuti ei kohaldata pretensioone kahjustustele, mis tekivad pärast toote ostjale üleandmist, näiteks transportimise ajal.

Tasuta parandust ei teostata juhtudel, kui:

  • defekt on põhjustatud kasutaja poolt seadmesse paigaldatud tarkvara vigadest;

  • toimub seadme normaalne kulumine;

  • seadet on kasutatud või hooldatud valesti;

  • seadmesse on sekkunud volitamata isikud;

  • seerianumber või identifitseerimismärgis on kahjustatud, eemaldatud või asendatud;

  • ostjat on defekti eest enne ostu teavitatud;

  • kahjustus on tekkinud väliste tegurite tõttu, näiteks äike, pingekõikumised, niiskus, vedelik või mehaaniline kahjustus.

Defekti põhjust määrab diagnostika, mida viib läbi tootja volitatud teeninduskeskus. Kui diagnoosi käigus selgub, et defekt ei tulene tootmisest, võib ostja tellida tasulise paranduse. Niiskusest või mehaanilisest kahjustusest tingitud defekte parandatakse ainult tasu eest.

Diagnostika tasu võetakse, kui parandamine ei ole võimalik, defekti ei tuvastata või defekt ei kuulu garantiijuhtumite hulka.
Füüsiliste isikute puhul on diagnostika esimese aasta jooksul alates ostukuupäevast tasuta.

Kui ostja ei nõustu diagnostika tulemustega, võib ta esitada tõendid, et defekt oli tootmisvigast ja esines toote üleandmise ajal.

Kui tootele on antud garantii, kõrvaldatakse defektid garantiitingimuste kohaselt.

Pretensiooni esitamiseks tuleb saata kirjalik avaldus e-posti aadressile info@cybermarket.ee või pöörduda klienditoe poole telefonil +372 622 55 55 (esmaspäev–reede). Seejärel antakse juhised toote edasiseks käsitlemiseks.

Ostja säilitab kõik õigused, mis on ette nähtud Eesti Vabariigi seadustega.

Pretensioonid käsitletakse 15 päeva jooksul ning rahalised tagasimaksed tehakse 14 päeva jooksul pärast otsuse langetamist, kui toodet ei ole võimalik parandada või asendada või kui ostja on ostulepingu tühistanud.